piątek, 23 listopada 2012

Nowy negatyw od Adoxa

Prawdziwie nowy i faktycznie od Adoxa. Żaden przepakowany efke-tragizm.

Ma w sobie cechy Apx-ów i "niezrownanych" Chs-ów. Podobno bazuje na starym Apx.

Ma być dostępny również w innych formatach (szitki oczywiście)

 

Jest taki? Bedzie taki? Uda się utrzymać jakość na...zadowalającym poziomie?

Chciałbym...zwłaszcza 8x10 i żeby 50 szitek nie przekroczyło 150€

I żeby schwarzschild był jak w efke...

I żeby charakterystyką był jak najbardziej zbliżony do Apx-ów

Oto on:

http://adox.de/ADOX_Filme/Premium%20Line%20Films/Silvermax/Silvermax.html


I dedykowany wywoływacz:

http://adox.de/ADOX_Chemie/Filmentwickler/page4/index.html


 

20 komentarzy:

ito pisze...

Hubercie,był już we wrześniu w sprzedaży,i chyba większych formatów nie będzie
http://www.theonlinedarkroom.com/2012/09/silvermax-lets-hear-it-for-adox.html

dadan.mafak pisze...

No....ja slyszalem, ze beda. Jesli nie to odchodze w smutku.

Krystian Baranowski pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Krystian Baranowski pisze...

Czyżby wspomnianym Efke-tragizmem była pękająca po długości emulsja? http://imgur.com/DPgMi poza tym marzę o filmie dającym takie efekty jak Efke R25... Może mógłbyś mi coś polecić? Pozdrawiam

dadan.mafak pisze...

Nie tylko, chyba wszelkie mozliwe wady emulsji mialy te materialy. Nie wiem co polecic zamiast r25. FP4 w rodinalu moze...
Mi najbardziej szkoda Efke IR...charakter mial cudowny ale jakosc byla tak podla, ze przestalem uzywac jeszcze gdy fabryka dzialala...

Krystian Baranowski pisze...

No to przestałem żałować wyginięcia Efek ;) BTW tamta klatka była z D76 1:1
Ale FP4 to nie to...

dadan.mafak pisze...

Tak, FP4 to nie to...FP4 jest lepsze :)

Janus pisze...

Ech, nie wiem, Hubercie, skad tyle fantastyki w Twoim poscie. Nie za wiele z tego, co piszesz, jest prawda.

:-(

dadan.mafak pisze...

Ale...przeczytales caly post? Bo wydaje mi sie, ze ja sie tam pytam a nie oglaszam prawde tajemnie zdobyta...
Zrodla sa rozne...
Napisz co wiesz albo sprostuj jesli mozesz.

Janus pisze...

1. Adox nie wyprodukowal dotad ani jednego filmu. Takze Silvermax jest tylko znaleziskiem, ktore Adox konfekcjonuje.

2. Jako ze jest to znalezisko (a darowanemu koniowi itd.), film dostepny jest (i bedzie) tylko w jednym formacie, maloobrazkowym.

3. Schwarzschild jest identyczny jak w APX lub bardzo zblizony.

Zrodla to zrodla, a klechdy to klechdy.
:-)

Janus pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Janus pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
dadan.mafak pisze...

No to pieknie sie dalem nabrac :)
A juz k...a myslalem, ze bede piekne landskapy meniscusami na szitkach 8x10 walił :(
Jak zwykle skonczy sie na Ilfordzie. I dokladnym planowaniu "strzału".

Janus pisze...

Sorry, Batory.
Z drugiej strony ja nie zaluje.
Nie chce mi sie juz tracic energii na "nowe" filmy, skoro rynek wciaz oferuje mi tyle klasykow, ze i tak nie jestem w stanie nawet testowo tego przerobic.
:-)

ito pisze...

7032Hubercie,
a o FP4 w Rodinalu...można prosić coś więcej w temacie?

dadan.mafak pisze...

Tak Staszku, bedzie niebawem w osobnym tekscie.

Krystian Baranowski pisze...

Mam nadzieję, że niebawem - kupiłem dzisiaj w Stodole m.in. dwie rolki FP4 z uwagi na Twoje OBIETNICE ;) Wcześniej FP4 mnie nie porwało, chociaż Rodinalem jej nie traktowałem (a tego się u Ciebie spodziewam). Pozdrawiam

dadan.mafak pisze...

Dzisiaj...pozno w nocy.

ito pisze...

No i wywołałem FP4+ w Rodinalu 1+50...tak jak nie miałem przekonania do Ilforda,to teraz muszę odszczekać,wcześniej w D23 a wczoraj w Rodinalu zrobił na mnie wrażenie.Pewnie po kalibracji będzie jeszcze lepiej

dadan.mafak pisze...

Parametry sa podane w nowym watku.